Sunday, August 15, 2010

Laman Web "Tawar" Pembantu Rumah Tempatan

Oleh Sakini Mohd Said

KUALA LUMPUR, 12 Ogos (Bernama) -- Kesibukan di tempat kerja mungkin membataskan sesuatu pasangan itu untuk mencari sendiri pembantu rumah mereka, lantas terpaksa menyerahkan kepada ejen menjalankan tugas ini.

Kebanyakan ejen pula menguruskan pengambilan khidmat pembantu rumah asing dan terserah kepada mereka mencari dan menyediakan pembantu yang diminta.

Sejak berlakunya pembekuan pengambilan pembantu rumah warga Indonesia dan bermacam kes melibatkan pembantu rumah asing, banyak alternatif ditawarkan kepada majikan yang sememangnya memerlukan pembantu di rumah mereka.

Pengurus Kediaman ialah satu daripada pilihan dan banyak tawaran serta iklan boleh didapati melalui Internet.

Satu lagi ialah Homeneed Services Sdn Bhd melalui laman webnya http://www.oranggaji.com. Laman web ini memberi peluang kepada sesiapa saja yang mengalami kesukaran mendapatkan khidmat pembantu rumah.

Apa yang membezakan perkhidmatan Homeneed Services dengan agensi pembekal atau ejen pembantu rumah lain?

BUKAN EJEN PEMBANTU RUMAH

Pengarah Urusan Homeneed Services, Nazari Zain ketika ditemubual menegaskan bahawa Homeneed Services bukan agensi pembekal pembantu rumah kerana ia tidak melakukan aktiviti yang dibuat oleh agensi seperti merekrut, melatih dan membekal pembantu rumah kepada majikan.

"Malah kami juga tidak kenakan apa-apa bayaran perkhidmatan seperti yang dikenakan oleh agensi," katanya kepada Bernama.

Beliau berkata idea untuk membangunkan laman web itu lahir apabila berhadapan kesukaran membesarkan lima orang anak tanpa bantuan pembantu rumah.

Selain merasai sendiri pengalaman itu, Nazari berkata perkhidmatan yang ditawarkan menerusi laman web itu juga bertujuan menyahut seruan kerajaan dalam mengurangkan pergantungan terhadap khidmat warga asing.

Beliau berkata Homeneed Services memberi peluang kepada mana-mana pihak yang mengalami kesukaran mendapatkan pembantu rumah dengan mengiklankan perkhidmatan yang diinginkan menerusi laman web itu.

IKLAN DALAM TALIAN

Katanya laman web itu bertindak sebagai `iklan dalam talian' yang memudahkan pencarian pembantu rumah tanpa melibatkan agensi pembantu rumah atau orang tengah.

"Sesiapa yang ingin mendapatkan pembantu rumah boleh membuat iklan secara online di laman web ini dan mereka dikenali sebagai "majikan".

"Iklan ini sama seakan iklan di akhbar dan sedikit caj dikenakan dan apabila mereka dihubungi oleh sesiapa yang berminat, itu merupakan urusan antara mereka dan kami tidak terlibat kerana Homeneed Services hanya sebagai platform pertemuan menghubungkan mereka," katanya.

HANYA RAKYAT TEMPATAN

Selain isu pembekuan pembantu rumah Indonesia, Nazari berkata laman web itu juga dibangunkan apabila melihat peningkatan statistik jenayah yang membabitkan warga asing.

Tidak bertujuan menuding jari pada sumber tenaga kerja Indonesia, Nazari berkata perlu ada satu cara bagi mengurangkan keterlaluan penggantungan khidmat warga asing sebagai pembantu rumah.

"Saya bukan cakap begitu sahaja kerana apa yang diperkata ini adalah hasil pembacaan dari akhbar.

"Pelbagai kes jenayah yang melibatkan warga asing dan saya kira sudah tiba masanya kita menggunakan khidmat rakyat tempatan sebagai pembantu rumah. Lagipun aktiviti seperti ini pernah kita lakukan dahulu," katanya.

Disebabkan faktor itu, Nazari mengambil inisiatif mewujudkan laman web www.oranggaji.com yang seratus peratus memberi peluang kepada rakyat tempatan mengiklankan khidmat mereka.

Katanya majikan juga tidak perlu menyediakan tempat penginapan buat pembantu rumah kerana mereka hanya datang bekerja mengikut jam, hari atau minggu dan ini memberikan lebih privasi kepada majikan.

"Seperti saya maklumkan sebelum ini kami bukan agensi pembantu rumah dan ini dapat dilihat apabila mereka (pembantu rumah) hanya datang dan balik, bekerja mengikut jam, hari atau minggu.

"Ini kerana ada sesetengah majikan tidak suka hidup sekali dengan pembantu rumah kerana tiada privasi tetapi ingin menggunakan khidmat mereka, dan saya rasa laman web ini akan dapat membantu," katanya.

PELUANG KEPADA PENCARI KERJA

Menariknya, laman web www.oranggaji.com ini tidak hanya tertumpu kepada mereka yang ingin mendapatkan khidmat pembantu rumah, malah turut memberi peluang kepada individu yang sedang mencari pekerjaan.

Nazari berkata laman web yang dibangunkan Homeneed Services ini menyerupai perkhidmatan yang ditawarkan portal pencarian kerja popular seperti www.JobStreet.com, www.Jobsdb.com dan www.JobsMalaysia.

Bezanya www.oranggaji.com tidak menjanjikan pencari kerja dengan pekerjaan (glamor) seperti pegawai eksekutif kerana ia lebih khusus kepada bidang pengurusan kerja rumah.

"Kami berbeza dengan portal pekerjaan lain. Kami lebih tertumpu kepada jenis kerja atau khidmat seperti mengemas, membasuh, mencuci, penjagaan kanak-kanak, orang tua, orang sakit, khidmat membayar bil, menjaga taman dan lain-lain yang berkaitan.

"Jadi sesiapa yang berminat, boleh mengiklan apa saja servis yang mereka ingin tawarkan dengan mendaftar sebagai 'pemberi khidmat" dan tiada bayaran dikenakan. Sebagai contoh, si A ingin menawarkan perkhidmatan sebagai pemotong rumput boleh mengiklankan menerusi laman web ini," katanya.

Nazari berkata kewujudan laman web itu dapat membantu golongan ibu tunggal mahupun pelajar institusi pengajian tinggi memperoleh pendapatan tambahan dengan menawarkan perkhidmatan mengikut kepakaran mereka.

Menariknya, mereka boleh bekerja mengikut masa dan kadar upah yang ditetapkan sendiri.

"Kami sedang berusaha mengadakan ceramah di beberapa lokasi dan kami juga dalam proses menarik perhatian graduan yang menganggur untuk bekerja dalam bidang lain sementara mendapat kerja tetap," katanya.

SAMBUTAN DITERIMA

Sebelum portal itu dilancarkan, versi awal ialah www.TheHomeNeeds.com, namun tidak berjaya menarik perhatian masyarakat kerana tiada pengkhususan dan kandungannya ditulis dalam bahasa Inggeris.

Apatah lagi, penggunaan Internet pada ketika itu masih hijau dan belum popular dalam kalangan masyarakat.

Bertitik-tolak dari pengalaman itu, Nazari mewujudkan www.oranggaji.com pada April tahun lepas.

Ujar Nazari, sambutan yang diterima agak memberangsangkan walaupun pengenalannya masih baru.

"Kami dapati setiap hari semakin ramai majikan mendaftar untuk mengiklankan apa saja khidmat yang mereka inginkan dan sehingga ini laman web ini mencatat lebih 20,000 pelawat," katanya.

Setakat ini sejumlah 2,000 majikan mendaftar dengan laman web itu.

-- BERNAMA

91 comments:

atie said...

Salam,
URGENT!!!
Saya memerlukan pembantu rumah Melayu tempatan / Indonesia beragama Islam.
Ciri-ciri pembantu rumah :
1. Berusia antara 18-45
2. Keutamaan kepada ibu-ibu tunggal atau yang keluarganya hidup serba kekurangan , yang hidup sebatang kara, yang hidup susah serta memerlukan pekerjaan
3. Sihat tubuh badan dan boleh bekerja tanpa pengawasan
4. Menutup aurat dan ikhlas bekerja untuk mencari rezeki
5. Pandai memasak (bukan keutamaan tetapi kelebihan)
6. Boleh menguruskan anak kecil
7. Boleh menguruskan rumah
8. Boleh bekerja dari jam 6am-6pm
9. Boleh tinggal bersama majikan
Tawaran menarik :
Gaji : Boleh dirunding
Cuti : 2 kali/month
Lokasi : Jalan Klang Lama.
Bil anak : 2 (4 Bulan & 1 Tahun 5 Bulan )
Sesiapa yang berminat atau mempunyai kenalan,jiran sekampung, saudara atau mengenali mana-mana pihak yang boleh bekerja sebagai pembantu rumah, boleh menghubungi saya di talian 012- 915 3036. Kami hanya akan bekerjasama dengan pihak yang serius dan jujur sahaja.

Anonymous said...

Sy memerlukan pembantu rumah warga tempatan yg berumur 40thn keatas,sbatang kara @ susah dan yang boleh tinggal bersama. Gaji $700 sbln,kerja cuma mnjaga seorg anak.sila hubungi sy 0123507632

Anonymous said...

salam.saya perlukan pembantu rumah harian di senawang.buat kerja-kerja rumah dan bantu di dapur.emel kakpia@yahoo.com

Anonymous said...

Pembantu rumah tempatan di geliga kemaman terengganu..bekerja harian dari 8.-7ptg...menjaga 2org anak lelaki 4 dn 2thun..dan baby y bakal lahir awal thn 2013.memasak n menjaga rumah..gaji 650 sebulan..sila hubungi 0199985466..en yusazhar

Anonymous said...

saya berusia 33 melayu islam.mencari kerja sbg pembantu rumah dr pukul 8am-6pm.cut hari ahad..kerja ulang alik..saya berada di balakong.gaji boleh di bincang..hubungi saya di 017-3894790

izan said...

Saya juga mencari pembantu rumah islam. Kerja 7pg - 7ptg. Hari kerja sahaja. Gaji boleh runding. Lokasi PAjam, nilai negri sembilan, berminat tel 0192195124 -izan

Ziela said...

Saya memerlukan seorang pembantu rumah Islam yg boleh menjaga anak saya berumur 1-7 thn (2 org). Tggl bersama. Saya di port dickson. Gaji rm600/bln. Hubungi saya 0197528018. URGENT....

Money Maker Enterprise said...

SAYA INGIN MENCARI PEMBANTU RUMAH TEMPATAN TINGGAL BERSAMA DI SELAYANG,SELANGOR. HANYA UNTUK SEBULAN SHJ

IBU TUNGGAL DAN YANG SEBATANG KARA DIALU-ALUKAN.

GAJI RM500.

MAKANAN DAN TEMPAT TINGGAL DISEDIAKAN.

TUGAS : MENGEMAS RUMAH, MEMBANTU MEMASAK, DAN MEMBANTU URUSKAN BAYI.


SESIAPA YANG BERMINAT SILA HUBUNGI SYAFIQ DI 019-2153105

Napi said...

saya mencari pembantu perempuan yang boleh menemani ibu saya di hospital prince court ampang..ibu saya kena mild stroke..separuh badan..waktu kerja 8 mlm hingga 10 pagi..gaji boleh runding

kalu ada kol saya atau abang saya..012-9236459 (angah)/ 012-3952284(along)..

Anonymous said...

salam,
kami memerlukan pembantu rumah harian dari isnin-jumaat, masa bekerja anggaran 8pg-7ptg. Menjaga bayi 2bulan dan 2tahun serta mengemas rumah dan memasak. Muslim. Umur 38-48 thn.Gaji boleh dirunding area Keramat AU3. boleh hubungi Rizal 012-3125624.

Anonymous said...

Salam,
Saya suami isteri memerlukan pembantu rumah tempatan yang jujur dan amanah untuk membantu isteri saya menguruskan kerja rmh dan menjaga anak2 kami.anda yg berminat akan akan di bantu oleh isteri saya kerena isteri saya tidak bekerja.gaji blh dirunding dan kami memerlukan dgn kadar segera..moga2 diberkati.. syamsul hisyam h/p 016-2020266

Anonymous said...

Memerlukan seorang pembantu rumah. Umur 30-40 tahun. Beragama Islam. Ibu tunggal@boleh tinggal bersama. Jujur dan ikhlas. Saya mempunyai seorang anak berusia 11bulan. Area skudai, johor bahru. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi 019-4033036.

Anonymous said...

Memerlukan pembantu rumah beragama islam..20 tahun keatas..tinggal bersama majikan..gaji boleh dirunding..area tangkak,johor..maklumat lanjut hubungi atina 0136904365

Unknown said...

Memerlukan pembantu rumah tempatan jujur amanah n mnutup aurat. Berusia 30 thn ke atas. Ibu tunggal @ blh Tggal bersama majikan. johor bahru.gaji rm800. 01116700076/ 01116727273

Unknown said...

Sy memerlukan pembantu rumah..tinggal bersama..menjaga anak berumur 3 thn dan 8 bln..membuat kerja rumah..area sungai buloh selangor..sila hubungi sy 017-6156218

Anonymous said...

Salam
Memerlukan pembantu rumah tempatan/asing.
1.Beragama Islam
2.Sihat
3.Solehah
4.Boleh menjaga anak kecil.
5.Boleh bekerja 6am-7pm.
6.Boleh tinggal bersama majikan
Gaji boleh dirunding
Lokasi Taman pelangi jaya,Sentul KL
Hubungi Zuraifah 019-9896871 atau email ahmadhazrulam@yahoo.com

Anonymous said...

Salam
Memerlukan pembantu rumah tempatan/asing.
1.Beragama Islam
2.Sihat
3.Solehah
4.Boleh menjaga anak kecil.
5.Boleh bekerja 6am-7pm.
6.Boleh tinggal bersama majikan
Gaji boleh dirunding
Lokasi SETAPAK JLN USAHAWAN 6 KL,BERDEKATAN DANAU KOTA & WANGSA MAJU
Hubungi NORASHIKIN 012-2793130 atau email eikin.nabilah@gmail.com
Sesiapa yang berminat atau mempunyai kenalan,jiran sekampung, saudara atau mengenali mana-mana pihak yang boleh bekerja sebagai pembantu rumah, boleh menghubungi saya dengan segera..

Anonymous said...

Pembantu rumah tempatan diperlukan di Bandar Sri Damansara. Mengurus rumah terutama mengemas, mencuci pakaian, menjaga anak. 3 anak di rumah umur 15, 10 dan 4 semua bersekolah. Harian 6.30 pagi ke 7pm atau full time (cuti separuh hari sabtu) dan Ahad (full day). Gaji RM900 sebulan atau bergantung kepada rundingan part time atau full time. Pekerja Muslim, solat, berkahwin atau bujang. Call 012 8025268. Pn Nor.

Unknown said...

Salam..sy perlukan pembantu rumah muslim..utk menjaga 2 org anak(5thn n 1 thn)..tinggal bersama majikan atau dtg harian..lokasi batu 3 shah alam..call 0133613571.

Unknown said...

Call jika berminat nak jadi pembantu rumah..
Larkin jb....
0177080170...
Kadar segera...

Anonymous said...

Mencari pembantu rumah warga malaysia.. lokasi n.sembilan.. jaga anak..tinggal dgn sy.. gaji 700 keatas.. 012 3573224.. kadar segera..muslim

Anonymous said...

Sy b'hrp sgt dpt pmbntu rumah melayu yg suka budak2 dimna boleh jd pngasuh pd anak sy yg b'usia 8 bln & boleh m'bantu sy mngemas rumah & boleh teman sy ke mna sy pergi jika perlu..sila hubungi no sy 012-2850887..

Anonymous said...

Saya memerlukan pembantu yg suka bdk2 utk menguruskan ank2 saya pegi dan balik sekolah...boleh hubungi saya 012 3355114 utk keterangan lanjut.Saya tinggal di shah alam....kadar segera

Anonymous said...

saya memrukan pembantu rumah yang boleh menjaga 2 orag anak saya 6 thn dan 10 bulan. gaji permulaan 600. saya tinggal di ipoh perak.

Anonymous said...

Salam,
URGENT!!!
Saya memerlukan pembantu rumah Melayu tempatan / Indonesia beragama Islam. 
Ciri-ciri pembantu rumah :
1. Berusia antara 30-45
2. Keutamaan kepada ibu-ibu tunggal atau yang keluarganya hidup serba kekurangan , yang hidup sebatang kara, yang hidup susah serta memerlukan pekerjaan
3. Sihat tubuh badan dan boleh bekerja tanpa pengawasan
4. Menutup aurat dan ikhlas bekerja untuk mencari rezeki
5. Pandai memasak (bukan keutamaan tetapi kelebihan)
6. Boleh menguruskan anak kecil (bakal lahir bulan Ogos 2014)
7. Boleh menguruskan rumah
8. Boleh bekerja dari jam 6am-11pm
9. Boleh tinggal bersama majikan
Gaji : Boleh dirunding
Lokasi : wangsamaju
Sesiapa yang berminat atau mempunyai kenalan,jiran sekampung, saudara atau mengenali mana-mana pihak yang boleh bekerja sebagai pembantu rumah, boleh menghubungi saya di talian 019-4549963. Kami hanya akan bekerjasama dengan pihak yang serius dan jujur sahaja.

Anonymous said...

Saya memerlukan pembantu rumah tempatan. Menguruskan rumah dan anak 2 orang. Gaji rm500. Dr 7 pg sampai 7 malam. Berminat sila hubungi 0193916959

Anonymous said...

Assalamualaikum,

sy sedang mencari menbantu rumah yg boleh tingal bersama. mkn minum disedaiakn. muslim. boleh jg anak.
x perlu masak, hanya jaga anak & bantu kerja2 rmh shj.

sila hubungi En.Adzhari 019-2816882

Unknown said...

Slam, saya memerlukan pembantu rumah mulim harian dari 8 pagi hingga 4 petang dari bulan Julai hingga September. Skop kerja, mengurus pakaian, memasak. emailkan ke widyaniwadi@gmail.com

Anonymous said...

Assalamualaikum…
Saya ingin mencari pembantu rumah tempatan sepenuh masa berusia dlm lingkungan 30 dan keatas untuk menjaga seorg bayi berusia 10 bulan di kawasan labu. Memerlukan perkhidmatan pada awal bln 9. Blh inform pda kawan-kawan atau sedara mara yang berminat.
Gaji RM 800 + ELAUN = RM 900 (gaji blh bincang)
Keterangan lanjut hbungi : 0145193218

Anonymous said...

Assalamualaikum.
Saya mencari pembantu rumah sebulan @ dua bulan untuk menguruskan keperluan saya dan anak2 semasa pantang dan menyiapkan tugasan harian rumah.

kalau boleh yang balik hari. 7.30 smpai 7 ptg. (Masa boleh dirunding).

Mula dalam Disember 2014 @ januari 2015, bila dah start pantang nanti..

Sms/whatsapp hafizah 0133040130

Anonymous said...

Assalamualaikum.
Sy mencari pembantu rumah muslim utk bantu sy urusan kerja2 rumah secara harian/ mingguan. Perlu dgn kadar segera di puchong. Blh hubungi saya di 0122694347. (Has)

Unknown said...

Saya mencari pembantu rumah yg boleh menjaga anak di rumah & tinggal bersama di johor bahru. Berminat, hubungi saya 0102254456.

Unknown said...

Sy mencari seorang pembantu rumah muslim tempatan yang mampu melakukan kerja-kerja harian rumah selain menjaga 2 org ank yg berumur 4 & 1.6thn. Lingkungan umur 30-50thn dan siht tubuh bdn selain mampu untuk tinggal bersma sy dn keluarga. Sila hubungi sy 0192401004.

Is said...

Saya memerlukan pembantu rumah Harian tempatan/harian :
1.Berusia 18-45
2.Sihat tubuh Badan
3.Boleh Menguruskan anak
4.Boleh Ulang alik datang bekerja di
rumah majikan di wangsa maju
seksyen 1.
5.Boleh bekerja 9.50 pagi-6.00 ptg
6.Gaji RM700 sebln
7.Cuti pada Sabtu Dan Ahad.

Tugasan:
-Menjaga serta menguruskan anak 4 orang berumur 3 bln,4 tahun,3 tahun dan 1 tahun.
-Tidak perlu memasak dan membasuh.


Sesiapa yang berminat boleh lah menghubungi saya di talian 014-2391230.kami hanya akan bekerjasama pada phak yang ikhlas,serius dan jujur sahaja.

Anonymous said...

saya memerlukan pembantu rumah muslim dgn segera yang boleh menjaga 3 orag anak saya 9 thn, 10 thn dan 12 thn.. gaji permulaan 600. saya tinggal di Kota Damansara. 017-3546261

Anonymous said...

Nak cari pembantu rumah harian. Kerj 4jam je setiap hari. umur 35 ke atas. Kerja kemas rumah shj. Area puncak alam. Nak cari yg jujur, boleh dipercayai dan niat betul betul utk kerja. Gaji boleh bincang. contact 013-2878403

Siti said...

Sy memerlukan pembantu Rumah beragama Islam. Berumur 25-35 tahun. Utk menjaga anak2 sy seramai 3 org yg masih kecil. Sy tinggal di Ipoh, Perak. Gaji boleh dibincangkan. Segera. Contact sy 013-2894890 or email sy animagus85@gmail.com

Anonymous said...

Salam,
Memerlukan pembantu rumah rakyat Malaysia untuk menjaga suami saya yang terlantar dan beliau dalam proses penyembuhan. Selain dari melakukan kerja-kerja rumah di masa terluang.
Gaji RM1,000/bulan, muslim, tinggal bersama.
Kalau ada ahli keluarga seperti anak yang ingin dibawa bersama tinggal, boleh dirundingkan.
Sila hubungi saya 019 6221530.

Abdul Hamid said...

salam,
saya memerlukan pembantu rumah harian, waktu bekerja, 8am-5pm, kerja-kerja2 membersih rumah, gosok baju, basuh baju, jika kerja siap awal, boleh balik awal. Area, bandar baru bangi.
Kalau ada berminat, hubungi saya, shazana, 0167672170.
gaji rm700-rm800.
terima kasih.

Unknown said...

As salam
Saya perlukn pembantu rumah yg bragama Islam..pnyayang...pnyabar...boleh tgl dgn sya @ brulang alik..sya tgl d area lumut. Ibu tunggal @ sbatang kara d alu2kn. Hubungi sya d 013 4453758

Unknown said...

As salam
Saya perlukn pembantu rumah yg bragama Islam..pnyayang...pnyabar...boleh tgl dgn sya @ brulang alik..sya tgl d area lumut. Ibu tunggal @ sbatang kara d alu2kn. Hubungi sya d 013 4453758

Unknown said...

Assalamualaikum..
Sy memerlukan pmbantu rumah harian atau sepenuh masa. Beragama islam. Menagsuh bayi yg berusia 8 bulan. Dan mengemas rumah. Waktu bekerja: 7 pg - 6.30 ptg( utk pembantu harian).
Rumah apartment di putrajaya. Kerja dgn sy mudah. Sy x cerewet. Hubungi 0183556240

mail said...

Saya perlukan pembantu rumah.. di Ampang.. gaji RM1200+Bonus.. sila hubungi Puan Reza 012-2151846

Anonymous said...

Saya memerlukan pembantu rumah tempatan area Shah Alam. Gaji RM700. Tiada anak kecil. Tugas hanya mengemas, merapi, membasuh & menggosok, menjaga kebersihan rumah dan menolong memasak sekiranya diperlukan. Tempat tinggal dan makan minum disediakan. sekiranya berminat sila hubungi saya 012 382 9494 - Yati.

Unknown said...

saya perlu pmbantu ruma.. gaji rm800 utk kemas rumah n jaga baby 3bulan sorng.. 8am till 5pm pm me asap 0177182334

Unknown said...

saya perlu pmbantu ruma.. gaji rm800 utk kemas rumah n jaga baby 3bulan sorng.. 8am till 5pm pm me asap 0177182334 area bandar baru uda johor bahru

Unknown said...

saya perlu pmbantu ruma.. gaji rm800 utk kemas rumah n jaga baby 3bulan sorng.. 8am till 5pm pm me asap 0177182334

Unknown said...

saya perlu pmbantu ruma.. gaji rm800 utk kemas rumah n jaga baby 3bulan sorng.. 8am till 5pm pm me asap 0177182334

Unknown said...

pembantu rumah diperlukan diipoh gaji 900 0134720158 untuk psrtanyaan lanjut

baby twinkle said...

Saya perlukan pembantu utk tempoh sebulan setengah sahaja. Keperluan di waktu siang sahaja.
Saya perlukan dalam tempoh pantang bersalin. Penjagaan tak begitu ketat. Yang paling penting kelebihan memasak.
Yang lain hanya membantu saya sahaja.
Boleh watsap mawar 0193628384

aida rahman said...

Pembantu rumah tempatan diperlukan. Lokasi di sepang. Gaji RM1100. Whatsapp ke nombor +393342757783 (Aida) untuk sebarang pertanyaan. Tq.

Unknown said...

Pembantu rumah tempatan diperlukan segera. Beragama islam. Bole paham dan bertutur dlm bahasa english dialu2kan. Lokasi di Kuala Lumpur. Gaji RM1000 minimum. Tugas.. kerja2 rumah dan mnjg anak 5org umur sekitar 12thn-3thn.
Contact Linda 0137200398.

Anonymous said...

Saya juga mencari pembantu rumah islam. Kerja 7pg - 7ptg. Hari bekerja sahaja. Menjaga dan meneman ibu, memasak. Gaji boleh runding. Lokasi Semenyih, Selangor berminat tel 0193857781

Anonymous said...

Salam, saya memerlukan pembantu rumah tempatan/asing.
1.Beragama Islam
2.Sihat tubuh badan
3.Solehah
4.Boleh menjaga anak kecil
5.Waktu kerja: Isnin hingga Jumaat; 8am-8pm.
6.Pilihan untuk tinggal bersama majikan atau berulang alik
Gaji boleh dirunding
Lokasi Bandar Mahkota Cheras
Hubungi HANA 0122709868
Sesiapa yang berminat atau mempunyai kenalan,jiran sekampung, saudara atau mengenali mana-mana pihak yang boleh bekerja sebagai pembantu rumah, boleh menghubungi saya dengan segera..

Anonymous said...

Salam.
saya mencari pembantu rumah tempatan yang beragama islam
untuk bekerja mengemas rumah, yang sihat tubuh badan, ibu tunggal atau sesiapa
sahaja. nak balik hari boleh nak tinggal bersama pun boleh.
lokasi Damansara Damai.
Sila hubungi saya ; Aida 0102091967

Anonymous said...

Salam
Saya mencari pembantu rumah tempatan yang beragama islam dan lokasi rumah saya usj 22,subang jaya.Tugas hanya menjaga anak,mengemas, merapi, membasuh & menggosok, menjaga kebersihan rumah dan menolong memasak sekiranya diperlukan. Boleh datang harian atau tinggal bersama tetapi memberi keutamaan kepada yang boleh datang harian 730am ke 630 pm.
Mohon hubungi saya dee 0123457654.
tq

Anonymous said...

Saya memerlukan pembantu rumah Harian tempatan/harian :
1.Berusia 18-40
2.Sihat tubuh Badan
3.Boleh Menguruskan anak
4.Boleh Ulang alik datang bekerja di
rumah majikan di Putrajaya
5.Boleh bekerja 9.00 pagi-5.00 ptg
6.Gaji RM450 sebln
7.Cuti pada Sabtu Dan Ahad.

Tugasan:
-Menjaga serta menguruskan anak 2 orang berumur 7 tahun dan 6 tahun.
-Memasak sekiranya perlu,
-mengemas dan mencuci pakaian (mesin basuh)


Sesiapa yang berminat boleh lah menghubungi saya di talian 019-6595059.kami hanya akan bekerjasama pada phak yang ikhlas,serius dan jujur sahaja. Diperlukan untuk Disember 2015.

Zureen said...

Saya memerlukan pembantu rumah tempatan-harian. Ciri2 sprt berikut
1.Berusia 18-40
2.Sihat
3.Boleh Menguruskan anak
4.Boleh datang bekerja di rumah majikan di Taman Kinrara, puchong
5.Waktu bekerja 7.00 pagi-7.00 ptg
6.Gaji RM450 sebln (boleh dirunding)
7.Cuti pada Sabtu Dan Ahad.

Tugasan:
-Menjaga serta menguruskan anak 3 orang berumur 10 tahun, 9 tahun dan 2bulan
-Memasak sekiranya perlu,
-mengemas dan mencuci pakaian (mesin basuh)


Sesiapa yang berminat boleh lah menghubungi saya di talian 017-2905936 .kami hanya akan bekrjasama pada phak yang ikhlas,serius dan jujur sahaja. Diperlukan untuk awal Disember.

Anonymous said...

Salam
Mencari pembantu rumah tempatan. area skudai johor . gaji RM1300++. berminat hubungi pn. hazlina 0197576126

Unknown said...

Salam...saya memerlukan pembantu rumah tempatan....
Kawasan ampang...
Taman melur...gaji boleh dirunding...
Hubungi 0197707820 ahmad...
5 hari seminggu.....8.30am - 6.00 pm....

Anonymous said...

Saya perlukan Pembantu Rumah Tempatan di Kemaman, Terengganu .
Boleh tinggal bersama. Gaji ditawarkan RM750 - Rm800

Anonymous said...

Saya perlukan Pembantu Rumah Tempatan di Kemaman, Terengganu .
Boleh tinggal bersama. Gaji ditawarkan RM750 - Rm800

Hubungi 01132143818 kak

man said...

hi, saya man sesiapa memerlukan pembantu rumah boleh kol saya hanya untuk majikan yang penyayang ini kerana pembantu rumah ini bukan jawa, bukan aceh, bukan flores dan yang lain-lain maksud saya ini melayu riau contohnya dumai, duri dan berdekatan. sesiapa berminat dan iklas mahu pembantu rumah yang saya maksudkan hubungi saya atau watssup 0129772613

Unknown said...

Saya perlukan pembantu rumah melayu di jb. Gaji rm1100. Sila call 0127080787

uuni said...

Pembantu rumah indonesia muslim dan non muslim available good english n good experience contact fauziahismail883@yahoo.com

uuni said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Saya perlukan pembantu rumah melayu di subang jaya. Gaji rm1100. Call 0126468334. Student sem break pun ok

Unknown said...

Salam, sy memerlukan pembantu rumah muslim segera..timggal di kuantan..email su_zack82@yahoo.com

Unknown said...

Salam, sy memerlukan pembantu rumah muslim segera..timggal di kuantan..email su_zack82@yahoo.com

uuni said...

Pembantu rumah muslim available boleh datang kadar segera jika berminat untuk dapatkan pembantu rumah indonesia sila whatsapp +6281272503217

uuni said...

Pembantu rumah muslim available boleh datang kadar segera jika berminat untuk dapatkan pembantu rumah indonesia sila whatsapp +6281272503217

Unknown said...

Salam, pembantu rumah sparuh masa diperlukan
(Indonesia, sopan, berkhwin menutup aurat, Muslim)
Rumah kecik je..
Skop kerja
Bersihkn rumah, mop, cuci2,dll.
Jika berminat no Hp 0182782982 (dila)
area damansara damai.

Amalina said...

Mencari pembantu rumah harian samada rakyat tempatan/rakyat asing. Waktu bekerja: 7am - 6pm (Isnin-Jumaat) Berminat sila hubungi/whatsapps 019-774 3304 (zil). Area Bandar Baru Uda, Johor Bahru.

Anonymous said...

Pembantu rumah indonesia siap datang kadar segera good experience good training maid interest contact whatsapp +6281272503217

Unknown said...

Jika berminat nak cari pembantu rumah tempatan dgn syarikat berdaftar semenjak 2010 boleh hubungi mohd di talian 0104066907

Unknown said...

Jika berminat nak cari pembantu rumah tempatan dgn syarikat berdaftar semenjak 2010 boleh hubungi mohd di talian 0104066907

nadea said...

Saya memerlukan pembantu rumah sementara dalam masa saya berpantang selama sebulan.pembantu rumah boleh tongal dgn saya atau kerja hari.
Tempat di kulai johor.
gaji/upah boleh dibincang.
kerja menguruskan rumah dan bantu menjaga baby.
call/sms/wasap 0137236641

nadea said...

Saya memerlukan pembantu rumah sementara dalam masa saya berpantang selama sebulan.pembantu rumah boleh tongal dgn saya atau kerja hari.
Tempat di kulai johor.
gaji/upah boleh dibincang.
kerja menguruskan rumah dan bantu menjaga baby.
call/sms/wasap 0137236641

GadisYangTerluka said...

Salam, tumpang iklan ya.
Saya mencari pembantu rumah tempatan lingkungan umur 47-65. Kerja tiada yang berat, cuma mintak tengok-tengok kan anak saya. Yang sulung, umur 7 tahun, yang no dua, umur 5 tahun. Masing2 dah besar pandai makan mandi sendiri cuma perlukan pengawasan orang dewasa. Ibu ibu atau makcik2 yang teringin jaga cucu ke di alu alukan.

Saya dan suami kerja shift dekat airport. Kami tinggal di Sepang jd sedikit susah kalau nak balik hari. Ada bilik dan rumah selesa utk tinggal. Boleh balik bila kami off kalau rumah dekat. Ikut budi bicara.

Kalau berminat, ws/mesej/call 0196539537

ffredrick peterson said...

Kami Swasta Wang Antarabangsa Lender ini. Kami menawarkan pinjaman pada kadar yang sangat rendah sebanyak 2%. jika berminat sila hubungi kami melalui E-mel: eleazardiaz536@gmail.com untuk maklumat lanjut.
Regards, Mr Eleazar

Unknown said...

Saya berminat . saya pelajar lepasan spm dan sedang mencari kerja partime.

Unknown said...

Saya berminat . saya pelajar lepasan spm dan sedang mencari kerja partime.

afdi said...

Website oranggaji.com dah takde. So?

Anonymous said...

Salam,
SEGERA!!!
Saya memerlukan pembantu rumah Melayu tempatan
Ciri-ciri pembantu rumah :
1. Berusia antara 35-45 tahun
2. Keutamaan kepada ibu-ibu tunggal atau yang keluarganya hidup serba kekurangan , yang hidup sebatang kara, yang hidup susah serta memerlukan pekerjaan
3. Sihat tubuh badan dan boleh bekerja tanpa pengawasan
4. Menutup aurat dan ikhlas bekerja untuk mencari rezeki
5. Pandai memasak (bukan keutamaan tetapi kelebihan)
6. Boleh menguruskan anak kecil
7. Boleh menguruskan rumah
8. Boleh bekerja dari jam 6am-5pm
9. Boleh tinggal bersama majikan
Tawaran menarik :
Gaji : Boleh dirunding
Cuti : 2 kali/month
Lokasi : Putrajaya
Bil anak : 3 (6 Bulan & 3 Tahun dan 5 tahun )
Sesiapa yang berminat atau mempunyai kenalan,jiran sekampung, saudara atau mengenali mana-mana pihak yang boleh bekerja sebagai pembantu rumah, boleh menghubungi saya di talian
011-58124452. Kami hanya akan bekerjasama dengan pihak yang serius dan jujur sahaja.

Unknown said...

Available Indonesian maid ready passport and medical can come asap well trained good price directly from Indonesia whatsapp +6285819683461 for more details..

KAKTUS GIRL said...

Salam..Boleh minta posting kan iklan ini..
Betol2 memerlukan.. mohon sebarkan..
IKLAN KERJA KOSONG
⭕Mencari pembantu rumah muslimah atau IBU tunggal ((julai or Ogos)-Dec 2017)
Skop kerja
❣Mengasuh anak 3 org
❣Melakukan kerja² rumah
❣masak jika perlu (x selalu).
Benefits
❣makan minum dan perubatan ditanggung.
❣Tempat Tinggal di Taman bukit permai, Kajang.
❣Kerja 6 hari seminggu, sabtu (selepas siap semua kerja boleh keluar or balik umh family) n ahad(cuti)
❣cuti umum cuti jgk..
❣Ada EPF jika mahu
❣ Gaji RM1000 Whatsapp kat no 01110041784 - Miss Didi
inshaaAllah akn diperlakukan sbg ahli keluarga

uuni said...

Indonesian maid ready boleh sampai kadar segera muslim dan non muslim available berminat sila whatsapp +6282175960021

Unknown said...

Halo,
Nama saya Marcia Retnawati dari Batan Miroto kota Semarang di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga peminjam pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda wang saya, saya memohon pinjaman kira-kira 100 juta dari seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 6 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

Allah adalah kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Alicia Radu, dan saya memohon 500 juta, saya rasa ini adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Alicia Radu, melalui e-mel: aliciaradu260@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: Marciaretnawati450@gmail.com

sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

Sasha Ahmad said...

Halo semuanya, Nama saya Sasha Ahmad, seorang warga negara Malaysia; Saya berusia 38 tahun .. Saya ingin menggunakan media ini untuk menginformasikan Anda semua tentang kebaikan tuan karena akhirnya membimbing saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar dan tulus bernama Bryan M Corsini, direktur pelaksana MODAL SUMBER KEUANGAN setelah ditipu oleh pemberi pinjaman palsu lainnya, saya tidak punya harapan dan tidak tahu siapa yang harus dipercaya ketika dia datang dan memberikan senyum yang luar biasa di wajah saya karena kejutan terbesar saya. Siapa pun dari Anda yang juga menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi, saya telah membawakan Anda kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, cukup hubungi mereka sekarang melalui email: {capitalsourcefinancellny@gmail.com}} melalui Whatsapp +1 832-648-2931 untuk info lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya untuk panduan dan saran lebih lanjut tentang cara mengajukan pinjaman dari Mr. Bryan di sashaahmad247@gmail.com. Dan sekali lagi terima kasih kepada Bryan M Corsini karena memberi saya pinjaman sebesar $ 80.000.

ffredrick peterson said...

Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan? pinjaman peribadi, pinjaman perumahan, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tidak bercagar, modal teroka, dll .. Atau adakah anda telah menolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan atas sebarang sebab. Kami adalah pemberi pinjaman swasta, pinjaman kepada perniagaan dan individu dalam kadar faedah 2% yang rendah dan berpatutan. jika berminat hubungi kami hari ini di (clintonjohnson536@bk.ru) dan dapatkan pinjaman anda hari iniRegards, Clinton Johnson Investment Team

Unknown said...

Anonymous said...
Sy memerlukan pembantu rumah warga tempatan yg berumur 40thn keatas,sbatang kara @ susah dan yang boleh tinggal bersama. Gaji $1000 sbln,kerja mnjaga warga tua yang sakit tak boleh jalan. sila hubungi sy 0122637326. tq