Sunday, December 21, 2008

10 Cara Untuk Menjadi Jutawan

Anda mahu menjadi seorang jutawan?
..
Apa yang diperlukan ialah sedikit disiplin dan kesabaran. Berikut adalah beberapa tip untuk memulakannya hari ini.

..
1. Kurangkan perbelanjaan dan tingkatkan pelaburan.


2. Sediakan bajet dan ikutinya.


3. Tingkatkan IQ kewangan anda.

4. Lakukan sumbangan ke dalam alat pelaburan anda pada kadar yang tetap.

5. Mulakan satu perniagaan secara sambilan untuk meningkatkkan pendapatan dan ambil kesempatan ke atas pengurangan cukai.

6. Kelilingi diri anda sendiri dengan orang yang mempunyai pemikiran yang sama yang percaya dan menyokong matlamat anda.

7. Dapat akauntan bertauliah seperti CPA dan juga beberapa penasihat yang boleh dipercayai.

8. Tetapkan matlamat jangka pendek dan panjang.

9. Buatkan satu komitmen untuk menjadi seorang jutawan.

10. Mulakan sekarang. Masa adalah rakan baik anda apabila ia berkaitan dengan pelaburan.

2 comments:

MIJI said...

Salam Nizam,saya Miji dan saya tertarik dengan blog anda,boleh kita bertukar link?Saya dah letakkan link ke blog anda di ruangan blogroll di blog saya. :)

http://blogahmadtarmizi-miji.blogspot.com/

Anonymous said...

boleh, saya pun dah letak blog anda di blog ni. tq