Wednesday, December 31, 2008

Selamat Datang Tahun 2009


Tup-tup tahun baru dah menjengah. Rasanya baru lagi masa tunggu detik 12 malam tahun 2008 yang lepas. Seperti biasa sambutan bunga api, konsert di tv dengan tempat biasa di bandar-bandar besar menganjurkan majlis tertentu dengan cara masing-masing. Boleh dikatakan cara sambutan yang sama je.
...
Apa pun, saya di Usahawan bistari mengambl kesempatan untuk mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru 2009. Walaupun tahun Masehi dan kita pun baru sahaja menyambut Maal Hijrah. Namun, pada pendapat saya, jadikan tahun baru ini sebagai satu permulaan untuk merancang dan menetapkan satu azam dan matlamat untuk meningkatkan kedudukan diri samada dari segi kewangan, keluarga, kesihatan dan sebagainya.
...
Saya sendiri belum ada azam yang spesifik tetapi masih lagi tetap dengan rancangan tahun 2012. Semoga tahun 2009 akan memberi lebih sinar dan kejayaan walaupun pada masa kini kita dihimpit masalah ekonomi yang merudum dan juga banyak ketidak pastian terutamanya tahun 2009 ini.
...
Yang paling penting ialah azam kita untuk mempertingkatkan diri dan menjadi insan yang lebih baik dari segi ilmu, usaha dan kebijaksanaan daripada semalam dan semoga matlamat yang ditetapkan boleh tercapai dengan jayanya.

2 comments:

MIJI said...

Salam,moga2 tahun 2009 ini membawa kebahagiaan kepada kita semua,insya-Allah

http://blogahmadtarmizi-miji.blogspot.com/

Anonymous said...

Begitulah hendaknya. cabaran makin besar menanti tahun 2009 ni.