Wednesday, April 14, 2010

Cara termudah buat duit di internet

Disini saya senaraikan 5 senarai utama rahsia buat duit online yang menjadi kegemaran saya dan agak mudah untuk sesiapa juga yang baru cuba-cuba untuk buat duit online.
.
#1: Buat Duit Sebagai Pengedar (Affiliate)
.
Teknik ini merupakan cara tercepat untuk buat duit secara online. Anda hanya perlu berdaftar dengan produk yang anda mahu promosikan dan anda boleh menjana komisen lumayan daripada setiap jualan yang dibuat. Jika anda mula membina list, anda boleh memasarkan produk-produk kepada list anda setiap seminggu sekali.
.

#2: Buat Duit Dengan Blog
.
Buat duit dengan blog kini semakin mendapat perhatian kerana banyak cara boleh kita buat duit dengan teknik ini. Antaranya ialah membuat review sesuatu produk dan meletakkan link pengedar dalam review tersebut. Anda juga boleh menjual iklan banner diblog yang mendapat traffik yang bagus setiap bulan. Blog-blog artis dan selebriti kini menjual iklan dengan begitu banyak sehingga ada yang mendapat RM10000 sebulan.
.

#3: Buat Duit Dengan Menjual Ebook

Jangan terperanjat menjual ebook boleh menjadikan sesorang jutawan segera. Jika anda lihat pelbagai topik ebook yang boleh kita lihat apabila anda membuat carian digoogle atau yahoo. Antara topik yang mendapat sambutan hangat ialah cara buat duit, kuruskan badan, dan mencari kerja kerajaan. Cara terbaik untuk
membuat ebook sendiri ialah melihat ebook apa yang mendapat sambutan dan cipta produk yang lebih baik dan berkualiti.
.

#4: Buat Duit Dengan Clickbank
.
Pelbagai topik produk boleh anda temui di clickbank dan anda boleh menjadi pengedar produk-produk tersebut dan menjana komisen lumayan setiap bulan. Cara terbaik ialah dengan membina list terlebih dahulu untuk sesuatu niche dan pasarkan produk mengikut masa tertentu. Beri keutamaan untuk produk yang mempunyai ulangan pembelian setiap bulan (memberships) kerana anda buat
jualan sekali dan mendapat keuntungan setiap bulan.
.

#5: Buat Duit Dengan Produk Offline

Produk offline disini bermaksud produk yang perlu ada dipasaran yang boleh kita poskan kepada pelanggan. Banyak produk yang kini boleh dijual dengan membuat satu blog percuma dan buat ringkasan terbaik tentang sesuatu produk. Antara produk yang mendapat sambutan hangat ialah menjual tudung bawal, baju jenama kanak-kanak, kasut crocs dan banyak lagi. Pastikan produk anda dijamin berkualiti dan bukan tiruan untuk mengelakkan sebarang masalah hakcipta.
.
Saya peribadi, saya memang buat duit dengan cara 2 & 3 di atas semenjak tahun 2007 sehingga sekarang. Jadi apa yang anda tunggu lagi, pilih salah satu daripada 5 teknik diatas untuk buat duit cepat!

No comments: