Wednesday, March 26, 2008

9 Tip Bagaimana Menjadi Kaya

Bermula hari saya akan senaraikan sembilan (9) tip yang boleh meletakkan diri anda ke landasan Kebebasan Kewangan.
... ..
#1 : Tukar Cara Anda Berfikir Tentang Wang
....
Masyarakat kita umumnya mempunyai hubungan kecintaan / kebencian dengan kekayaan. Mereka iri hati terhadap mereka yang memilikinya tetapi menghabiskan keseluruhan hidup mereka mencuba untuk memperolehinya untuk diri mereka sendiri. Punca sebahagian besar orang ramai tidak pernah mengumpul satu jumlah wang tabungan yang kukuh adalah kerana mereka tidak memahami sifat-sifat umum tentang wang atau bagaimana ia berfungsi.
....
Wang tunai atau duit sebenarnya seperti individu iaitu benda hidup. Apabila anda bangun pagi dan pergi bekerja, anda sebenarnya menjual produk - diri anda sendiri (atau lebih spesifik, usaha anda). Apabila anda menyedari bahawa setiap pagi aset anda bangun dan mempunyai potensi yang sama untuk bekerja seperti yang anda lakukan, anda membebaskan kunci yang berkuasa dalam hidup anda.
...
Maka itu, setiap ringgit yang anda simpan seumpama seperti seorang pekerja. Selepas satu ketika, matlamat utama anda adalah untuk menjadikan ‘pekerja’ anda bekerja kuat dan akhirnya mereka akan menjadikan wang yang mencukupi untuk mengupah lebih ramai pekerja (wang tunai). Apabila anda telah benar-benar berjaya, anda tidak lagi perlu menjual usaha anda sendri tetapi boleh meneruskan kehidupan melalui usaha daripada aset anda. Jadikan wang bekerja untuk anda!

No comments: