Thursday, April 16, 2009

Apa kata mulakan satu bisnes pembersihan

Perlukan wang tunai?
.
Mulakan satu bisnes pembersihan. Masa-masa sukar menggamit satu usaha kreatif dan sesuatu yang seringkas seperti memulakan satu bisnes pembersihan boleh membantu anda memperolehi satu juta pertama anda.
.
Semenjak ekonomi menuju ke arah yang semakin buruk, saya secara peribadi bertemu lebih ramai orang yang memulakan bisnes mereka sendiri demi memperolehi seringgit dua dan semakin lama dilihat semakin baik. Dalam sesetengah kes, kegawatan menjadi rahmat.
.
Ini kerana sesetengah mereka ini mampu untuk meninggalkan pekerjaan mereka hasil kejayan mereka di dalam perniagaan kecil mereka. Salah satu kesilapan terbesar yang dilakukan oleh usahawan baru ialah mereka rasa mereka perlu keluar dengan sesuatu yang benar-benar baru atau ciptaan terbaru demi menjadikannya besar dan hebat. Itu merupakan berlawanan dengan apa yang sebenarnya perlu dilakukan.
.
Sesuatu yang semudah satu bisnes pencucian asas akan memberikan anda peluang untuk membuat wang dengan pantas, dan membenarkan anda mengukur bisnes anda agar dapat berkembang dengan lebih cepat. Tidak perlu anda mencipta semula roda. Jika anda lakukan juga, anda menjadikannya lebih sukar untuk berjaya.
.
Rebutlah peluang yang dah terbukti berjaya menjana wang, dan kemudiannya lakukan perkara yang sama. Sepanjang anda memajukan bisnes, anda secara natural mencipta mesej, pengalaman pelanggan atau keunikan yang memisahkan anda daripada pesaing anda. Apabila anda melakukan sesuatu semudah melakukan bisnes pembersihan, anda mempunyai beratus-ratus lagi syarikat lain yang telah membuat kajian pasaran untuk anda dan mendapati ia sememangnya berhasil.
.
Kedua, persaingan menunjukkan bahawa satu pasaran yang menguntungkan wujud dan terdapat orang / usahawan membuat duit daripadanya. Jadi, dengan memulakan satu bisnes pembersihan misalnya, cuba kita lihat betapa ringkas dan mudahnya ia.
.
Kos yang terlibat adalah rendah, pelaburan anda kebanyakannya ialah masa anda dan anda boleh dengan cepat dan mudahnya mengupah orang lain menjalankannya. Bergantung kepada tempat di mana anda tinggal, terdapat kemungkinan besar peluang pasaran yang luas terbentang di depan mata. Dalam lain perkataan, terdapat banyak keuntungan yang boleh dibuat dengan modal yang kecil untuk bermula.
.
Anda boleh mereka bisnes anda kepada:
  • Mencuci garaj dan stor
  • Membersih pejabat
  • Membersih kawasan pembinaan
  • Mencuci karpet dan tingkap
  • Mencuci sekolah dan komuniti warga emas
  • Khidmat mencuci kereta
.
Anda dah dapat idea. Jika anda tidak mahu mengotorkan tangan, upahlah pelajar untuk membuat kerja, lantik pekerja anda untuk mengutip bayaran atas nama bisnes anda, tunaikan cek dan bayar pekerja pada hari yang sama. Apa yang perlu dilakukan ialah lakukan kerja-kerja pemasaran untuk memperolehi kerja-kerja berkaitan atau mencari melalui agensi pekerjaaan bagi mereka yang sedang mencari pekerjaan.
.
Saya yakin ada lagi beberapa perkara yang lebih kompleks untuk memulakan satu bisnes pembersihan yang saya tertinggal tetapi yang penting ialah sesuatu yang mudah dan tidak perlu keunikan boleh memberikan pendapatan yang lumayan. Jangan bazirkan terlalu banyak masa memikirkan tentang peluang membuat duit yang sempurna. Lihat sekeliling, lihat apa yang orang lain buat dan memberikan hasil.
.
Untuk mendapat idea, ambilkan suratkhabar dan cari ruangan iklan untuk melihat apakah produk/servis yang banyak ditawarkan.

1 comment:

Unknown said...

GSL Global Resources has come up with its newest steam cleaning machine, the “Steamer Pro” only contrived through outstanding expertise and technology accumulated over the past 22 years in this field.

The Steamer Pro features a wide-range of limitless applications; including car wash, general cleaning & sanitization, winery (wine barrel cleaning), weed removal, and much more in distant locations.

Pls call us for more info:-

018-3162742 (Mrs. Haniza)