Sabtu, Januari 23, 2010

Kenapa dah susah-susah berbisnes kemudian berhenti sekerat jalan!?

Assalamualaikum dan Salam sejahtera sahabat..

Tiada gunanya kalau kita hanya mampu merancang, tapi tak disertakan dengan usaha yg jitu. Kadang-kadang tu terlalu berusaha tetapi akhirnya buntu sampai takde minat lagi dah nak teruskan usaha.. Sekerat jalan je..

Antara faktornya adalah kurangnye ilmu dalam Internet Marketing. Biar ada minat nak belajar dari minat pada keuntungan semata-mata.

"Gagal sekali tak bermakna gagal selamanya"

Beberapa tips untuk mengelakkan kegagalan:

1. Tanya diri anda.. Adakah anda sudah betul2 bersedia untuk mulakan langkah pertama anda dalam Perniagaan Internet? dah cukup ke ilmu di dada?

2. kenalpasti peluang yg ada. mungkin ianya betul2 boleh bawa kejayaan pada anda, mungkin 50%, dan mungkin tak kan berjaya.

3. Kaji kehendak/permintaan bakal pelanggan anda. Atau lebih tepat, kenal pasti sesuatu "Niche". Pilih yg terbaik.

4. Berniaga biarlah iklas.. jangan memaksa atau menipu. Ianya lebih kepada cara anda membina kredibiliti diri anda. sekali anda menipu, sampai bila2 pun anda akan di cop penipu.. =)

5. 'Jangan pernah toleh kebelakang lagi". Sekali anda sudah bermula, tekad pada diri anda untuk trus maju dan jgn mudah putus asa.

6. Iklas bantu membantu satu sama lain.. berikan tunjuk ajar dan panduan berguna. bukan memaksa untuk berniaga.

7. Tak usah janjikan dgn ayat2 manis tinggi menggunung. padahal diri sndiri pn belum berjaya lagi.

8. Jadilah seorang Internet Marketer yg SMART. smart dari segi strategi dan perancangan perniagaan, jangan terlalu gelojoh smpaikan semua org pn tak faham dgn dir anda yg sebenarnye..

9. Cuba Fokus. berikan tumpuan pada perniagaan anda. jangan smpai sekerat jalan je.

10. Belajarlah ilmu marketing (IM) selagi anda mampu. Rujuk pada otai2 yg mungkin sedia membantu anda untuk berjaya. tapi pastikan anda seorang yg betul2 ingin belajar dan kuat berusaha. Sia-sia je kalau ilmu yg diturunkan itu tak dipraktikkan...

Tiada ulasan:

Penjagaan kesihatan dengan kos yang optimum

. Dengan kemajuan penjagaan kesihatan dan rawatan yang semakin meningkat, kos penjagaan kesihatan juga turut meningkat.  . Tujuan pelan pe...