Wednesday, January 20, 2010

Tip Pemasaran Produk Informasi

Adakah anda rasa pemasaran produk informasi anda berjaya?
.

Tahukah anda untuk berjaya melakukan pemasaran produk informasi terdapat 3 perkara asas utama yang perlu anda kuasai iaitu :

  • Penghasilan produk informasi yang baik
  • Teknik menyampaikan mesej jualan terus kepada emosi
  • Amalan pemasaran yang mampu menarik seberapa ramai prospek yang berkualiti

... .
Walaupun anda sedang mengamalkan sistem penjanaan wang di internet melalui sistem affiliate yang memasar serta menjual produk-produk informasi orang lain dan sememangnya anda tidak menghasilkan serta memasarkan produk anda sendiri, penguasaan anda dalam penghasilan produk-produk informasi tidak patut anda ketepikan.
..
Kenapa saya kata begitu?
.
Satu perkara yang perlu anda ingat produk informasi bukanlah tertakluk kepada penghasilan produk-produk untuk dijual sahaja, bukanlah setakat ebook, audio atau video sahaja.

.
Artikel pendek yang mungkin pernah anda tuliskan juga dikategorikan sebagai produk informasi.
..
Produk informasi mampu dijadikan sebagai senjata bagi pemasaran anda. Katakan anda sedang mempromosi satu produk dari sistem affiliate yang telah anda sertai.
.
Untuk melakukan promosi sekurang-kurangnya anda perlu menulis artikel pendek, laporan dsb dan harus diletakkan di blog-blog serta forum-forum malah melalui pemasaran email anda juga anda harus menulis artikel bagi tujuan promosi. Oleh itu penguasaan anda dalam penghasilan produk informasi melalui penulisan merupakan sesuatu yang wajib bagi pemasaran informasi anda.
..
Penghasilan produk informasi anda sendiri juga mampu menjadikan anda unik dalam pemasaran infrmasi anda. Anda hasilkan satu ebook, laporan atau artikel dan berikan secara percuma bagi pembeli-pembeli produk yang anda pasarkan melalui link affiliate anda. Hanya anda seorang sahaja yang menawarkan produk informasi tersebut maka kadar saingan dapat anda kurangkan.
..
" Tak payahlah... saya guna Twitter tak perlu tahu macam mana nak hasilkan produk informasi..."
..
Walaupun anda mengamalkan pemasaran Twitter, keperluan dalam penguasaan menghasilkan produk informasi tetap sama. Untuk memiliki limpahan Trafik, sistem pemasaran Twitter anda harus juga diintegrasikan dengan sistem 'Autoresponder' dan sistem pemasaran email. Ini memerlukan anda untuk menggunakan laman 'Squeeze' anda supaya Trafik anda menjadi 'Subscriber' dan dalam masa sama anda bina 'list' prospek anda.

Salah satu cara untuk menguatkan Trafik supaya 'subscribe' dan menjadi salah seorang 'list' prospek anda sebaiknya anda berikan produk informasi seperti ebook contohnya secara percuma melalui laman 'Squeeze' anda tersebut. Ebook percuma yang terbaik adalah ebook yang anda hasilkan sendiri bagi menjadikan anda UNIK dan menjadi pilihan para prospek.

No comments: