Rabu, September 02, 2009

Bagaimana Hutang dan Sedekah Melipat Gandakan INCOME RK !!!

Salam hormat;
..
Saya seorang yang banyak hutang dan kedekut. Sehinggalah pada satu ketika, saya dapat income yang stabil daripada internet. Pada ketika itu, apa yang saya terfikir ialah, "bayar hutang yob!"
.
Ok, saya bayar hutang saya. Wow, hari ni keluar RM800 (hutang kepada salah seorang teman saya), hari ini juga dapat RM1000 (untung RM200) Hebat. Selepas itu, saya terus membayar hutang-hutang lain. Dan, hasilnya selepas saya membayar hutang, ada sahaja rezeki saya yang datang.
.
Pengajaran pertama saya dapat ialah, BAYAR HUTANG HATI SENANG REZEKI LAPANG.
.
Lepas hutang dah bayar, hati dah senang, rezeki pun banyakmaka tangan ni ringan lah nak buat baik.
.
Maka, hulurlah saya seringgit dua ke tabung-tabung.Wow, bagi RM1 dapat RM10. Bagi RM2, dapat RM20. Best-best.
.
Minggu seterusnya, saya try bagi RM10. Haha, mungkin sebabtak ikhlas sangat, dapat pulangan RM45 sahaja.
.
Oh ya, jangan salah faham. Saya sedekah tu, kat tabung masjid masa hari Jumaat. Bila balik solat jumaat, ada duit masuk. Dan saya yakin, itu bukan hasil tangan saya sendiri sebaliknyarezeki dari Sang Pemberi Rezeki, Ar-Razaq.
.
Minggu berikutnya, saya berusaha betulkan niat, dan denganizin Allah, saya keluarkan RMXXX untuk membantu kawan-kawansaya di IPT yang digantung biasiswa.
.
Risau juga saya pada mulanya, yelah. Saya ni mana ada kerja lain,RMXXX tu agak besar juga bagi saya."Jangan risau bang!, insya Allah ada lagi rezeki kita", kata-kataisteri saya melapangkan hati yang sedang berbelah bahagi ketika itu.

.
Alhamdulillah, pada minggu saya sedekahkan RMXXX tu, saya berjaya mendapat keuntungan lebih daripada RM2000.
.
Syukur. Saya yakin, tuhan yang memberi kita rezeki.
.
Pengajaran yang saya dapat ialah, jangan takut untuk bersedekah walaupun sebiji gula-gula hacks kepada kanak-kanak.
.
Justeru, kepada semua pembaca dan subscriber mailing list saya, tidak kira agama apapun, saya menyeru kepada anda untuk ringan-ringkankan tangan.
.
Tangan yang memberi itu lebih mulia daripada tangan yang menerima. Jadilah kalian pemilik tanga-tangan yang mulia itu. Terutama dalam bulan Ramadhan ini.
Ok lah, maaf kan saya, ada banyak sebenarnya nak bercerita lagi tapi saya ada terima beberapa email mengatakan, boring lah baca panjang-panjang ni.
.
Huhu, macam-macam.
.
Baiklah, itu sahaja.Salam !!!!!Tata !!!!
.
Yang Benar
RK
www.rajakamil.biz

Tiada ulasan:

Penjagaan kesihatan dengan kos yang optimum

. Dengan kemajuan penjagaan kesihatan dan rawatan yang semakin meningkat, kos penjagaan kesihatan juga turut meningkat.  . Tujuan pelan pe...