Saturday, January 01, 2011

Apa itu sukses?

Apa khabar? Harap anda sentiasa sihat dan tak lupa juga mudah-mudahan tahap kesihatan kewangan anda bertambah sihat dan itulah harapan kami kepada semua pengunjung Usahawan Bistari juga.

Tentang 'success' atau kejayaan, apa itu kejayaan dalam definisi yang sebenarnya. Biasanya kita dikatakan berjaya atau menganggap diri kita berjaya apabila kita mencapai sesuatu yang kita kehendaki. Dan kegagalan pula biasanya dikatakan apabila kita tak mencapai apa yang kita kehendaki atau 'target' kita.

Para pembaca sekalian, itu definisi lama dan sebenarnya bukan definisi yang memotivasikan. Definisi yang sebenar ialah;

KEJAYAAN = JOURNEY, apabila kita bermula melakukan sesuatu = SUCCESS!

KEGAGALAN = apabila kita tak mulakan sesuatu = FAILURE!

Contohnya, anda nak ubah keadaan kewangan diri dan keluarga, anda merancang tapi tak bermula untuk melakukannya, hanya dalam perancangan = ANDA GAGAL!

Tapi jika anda merancang dan memulakan langkah pertama, pada saat itu.. = Anda BERJAYA!

Tak kiralah sama ada di akhirnya anda berjaya ubah atau tidak, tapi anda sudah berjaya kerana kejayaan adalan satu PERJALANAN, dan sepanjang perjalanan itu anda dapat belajar banyak benda dan itulah kejayaan yang sebenar.

Dari semua itu langkah anda akan lebih sempurna pada masa akan datang!

Banyak kisah kejayaan tokoh-tokoh hartawan dunia contohnya, kebanyakan mereka bermula dengan kegagalan. Saya tak nak huraikan di sini tapi anda sendiri tahu kisah Bill Gates, Roman Abramovich, Amancio Ortega. Tak ramai yang kaya sebab mewarisi seperti Lakshmi Mittal dan Mukesh Ambani. Sebab itu terbitnya satu kata hikmat yang amat bermakna;

"Road to SUCCESS is paved by FAILURE"

Tepuk dada tanya selera! Rancang dan bertindaklah, dengan bertindak, anda sudah berada dalam landasan KEJAYAAN!

2 comments:

Sandra Ovia Loan Firm said...

Hello, Saya Puan Sandra Ovia, wang pemberi pinjaman swasta, adakah anda dalam hutang? Anda memerlukan rangsangan kewangan? kami juga menyediakan pinjaman akhir tahun, pinjaman untuk christmas pakej, tahun baru, seorang sehingga bil anda, mengembangkan perniagaan anda dan juga untuk pengubahsuaian rumah anda. Saya memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat tempatan, antarabangsa dan juga pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui E-mel: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan untuk syarikat pinjaman kami dan kami akan memberikan anda perkhidmatan yang terbaik kami.

Unknown said...

Am dari Indonesia saya memang seorang pengusaha sukses hari ini berkat Ibu Iskandar Lestari (ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM) saya telah kehilangan harapan dan terobosan finansial yang saya tunggu tidak akan datang saya mencoba untuk memohon kerabat dekat saya baik jauh maupun dekat tapi Sepertinya tidak ada yang datang untuk membantu saya

   Jadi saya berdoa kepada Allah untuk memberi saya pertolongan karena saya hampir kehabisan pilihan pemikiran negatif mulai masuk ke dalam pikiran saya tapi tetap saja saya harus memaksa diri saya untuk mematuhi norma lingkungan dengan tidak mencuri.


  Tapi pada hari yang menentukan saya memiliki kesempatan untuk mencari melalui internet jika saya dapat menemukan bantuan karena pinjaman ini berada di jalur belakang sehingga teman-teman saya telah memperingatkan saya bahwa ada begitu banyak penipu online.

   Tapi saat melihat iklan Ibu Iskandar dan juga dari mereka yang mendapat pinjaman darinya seperti (Angga Annisa, Aditya Aulia antara lain). Saya memutuskan untuk mendaftar jadi Ibu meyakinkan saya bahwa jika pinjaman saya berhasil disetujui dalam beberapa jam, pencairan akan terwujud. Awalnya saya takut tapi segera setelah pinjaman saya disetujui oleh Direksi beberapa jam kemudian cacount saya (BNI) dikreditkan tanpa ada tekanan. ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM memang asli dan sangat dikenal sehingga Anda bisa menghubungi Ibu throu kontak berikut ini. alamat:

Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com))
BBM INVITES: ((D890E0B))
Facebook ((www.facebook.com/iskandar.lestari.7))
Website: ((iskandarlestari.wordpress.com))

Atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya jika Anda memiliki pertanyaan untuk diajukan melalui ((yunartowijaya7@gmail.com