Thursday, May 01, 2008

Dengan Setiap Ringgit Yang Anda Simpan, Anda Memebeli Kebebasan Anda Sendiri

Tip Yang Ke-3 daripada 9 : Bagaimana Untuk Menjadi Jutawan.
..
#3 : Dengan Setiap Ringgit Yang Anda Simpan, Anda Membeli Kebebasan Anda Sendiri
....
Apabila anda mengikuti dan memahami syarat-syarat ini, anda akan melihat bagaimana walaupun dengan membelanjakan RM20 di sini dan RM40 di sana sebenarnya boleh menjadi suatu perbezaan yang besar untuk jangka masa panjang. Memandangkan wang mempunyai keupayaan untuk bekerja di tempat anda, lebih banyak anda mengupahnya, lebih cepat dan besar ia akan berkembang.
....
Bersama-sama dengan lebih banyak wang datang bersama suatu kelebihan iaitu lebih kebebasan – kebebasan untuk tinggal di rumah bersama anak-anak anda, kebebasan untuk bersara dan mengembara mengelilingi dunia atau kebebasan untuk berhenti kerja sekalipun jika mahu. Jika anda mempunyai sebarang sumber pendapatan, adalah perlu untuk anda pertimbangkan untuk mulakan usaha membina kekayaan hari ini.
....
Ia mungkin hanya RM5 atau RM10 pada satu masa pada awalnya tetapi setiap daripada pelaburan-pelaburan ini adalah dianggap satu batu-bata di dalam binaan asas kebebasan kewangan anda kelak. Jadilah seorang individu yang lebihbijak daripada wangnya sendiri!

No comments: